Hoe het Digitale Adoptie Platform van Assima zorgt voor een positieve gebruikservaring

Een softwareproject start altijd met grote verwachtingen. De nieuwe software is beter, efficiënter, makkelijker, sneller; er is niet voor niets voor deze stap gekozen. Toch ervaart de eindgebruiker het niet altijd zo. Het is wennen, schakelen en het werkt het niet meer zoals voorheen. Daarom is het – naast een gebruiksvriendelijk ontwerp – belangrijk de gebruikers te ondersteunen in dit nieuwe proces. En dit is precies waar het Digitale Adoptie Platform van Assima je bij kunt helpen!

Dit is het Digitale Adoptie Platform van Assima

Om ervoor te zorgen dat gebruikers snel en vooral ook gemakkelijk nieuwe technologieën leren gebruiken is het gebruik van een Digital Adoption Platform (DAP) een essentieel onderdeel in het leerproces. Het DAP van Assima biedt gebruikers de juiste ondersteuning tijdens de uitvoering van processen binnen één of meer applicaties. Het platform maakt gebruik van contextuele in-app guidance. Dit betekent dat het de gebruiker stap voor stap door een applicatie leidt, hem of haar dus ‘on the job’ bekend maakt met de processen én instructies geeft daar waar het precies nodig is. Zo loopt de gebruiker niet meer vast tijdens de uitvoering van een taak en is hij of zij veel minder afhankelijk van een helpdesk of collega’s.

Wat maakt Assima DAP effectief?

  • Learning by doing
    De gebruiker gaat direct in een live systeem aan de slag, de gedetailleerde instructies nemen de gebruiker mee in de processtappen die uitgevoerd moeten worden.

  • Snelle onboarding van nieuwe gebruikers
    De contextuele in-app guidance maakt dat nieuwe gebruikers snel en effectief ingewerkt kunnen worden. Er is minder aparte training nodig, een gebruiker wordt getraind op de werkplek.

  • Kennisdeling en snellere acceptatie veranderingen
    Een gebruiker zal makkelijker en sneller wijzigingen accepteren en begrijpen. Naast de ondersteuning door de stapsgewijze instructies, is het ook mogelijk notificaties te gebruiken die een eindgebruiker informeert over wijzigingen in processen en applicaties, maar een gebruiker ook kan wijzen op acties die bijvoorbeeld buiten het systeem om gedaan moeten worden.

  • Verbeterde gebruikerservaring
    Door de stapsgewijze instructies en extra informatie die gegeven kan worden, loopt de gebruiker niet vast tijdens het uitvoeren van de processen. Er worden veel minder fouten gemaakt. Dit draagt bij tot een verhoogde gebruikerservaring.

Happy end-user, happy business

Al deze aspecten dragen bij aan een goed, optimaal gebruik van een applicatie. Het gebruik van het Assima Digitale Adoptie Platform zorgt er niet alleen voor dat de gebruiker nieuwe of gewijzigde software zo snel mogelijk onder de knie krijgt, maar het geeft ze ook het gevoel goed en efficiënt met het systeem te kunnen werken om een steeds beter resultaat te bereiken. Kortom: een tevreden eindgebruiker!

Nieuwsgierig geworden?

Of wil je meer weten over de mogelijkheden van de het Digitale Adoptie Platform van Assima? Neem gerust contact met ons op voor een persoonlijke sessie waarbij we specifiek kijken hoe we jouw bedrijf kunnen helpen. Volledig persoonlijk en afgestemd op jouw business! We horen graag van je via onderstaand contactformulier.

TELL ME MORE